Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
-
Tak, żeby podzielić się zasobami, musisz posiadać konto. Utworzenie go zajmie Ci kilka minut.
-
Tak, umożliwi Ci to podgląd danych kontaktowych użytkowników, którzy dzielą się zasobami.
-
W najbliższym czasie, odezwie się do Ciebie osoba z Zespołu Wzmacniania Wspólnoty Lokalnej Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy. Przybliży Ci działanie sieci, opowie o tym jak stać się Miejscem Aktywności Lokalnej.
-
Spółdzielnia działa w oparciu o zaufanie i współpracę. Zachęcamy jednak do podpisania porozumienia (plik PDF) z osobą pożyczającą. Wzór porozumienia dostępny jest na naszej stronie.
-
-
Wybierz zakładkę Zarejestruj się w menu na stronie głównej Spółdzielni Kultury.
-
Rejestrujemy się na stronie Spółdzielnia Kultury, wypełniając formularz.
Zawsze na początku rejestrujemy się jako osoba prywatna i wpisujemy dane:
- imię, nazwisko
- adres e-mail
- telefon
- hasło
Po założeniu konta będziemy mogli założyć/dodać do swojego profilu organizację/miejsce/instytucję, która chciałaby się dzielić zasobami.
Dane widoczne są dla administratorów i osób zalogowanych, które dzielą się zasobami bądź chcą coś wypożyczyć.
-
Po naciśnięciu przycisku DALEJ pojawi się ekran z wprowadzonymi danymi. Po ich sprawdzeniu naciskamy przycisk UTWÓRZ KONTO. Jeżeli chcemy poprawić wprowadzone dane klikamy przycisk WRÓĆ. Ponownie pojawia się formularz z kroku 2. Poprawiamy wprowadzone dane i akceptujemy je klikając przycisk DALEJ.
-
Na wskazany adres mailowy wysłany zostanie link aktywacyjny.
-
Po aktywowaniu linku logujemy się na stronie.
-
Wybierz zakładkę Zarejestruj się w menu na stronie głównej Spółdzielni Kultury.
-
-
Na górze strony głównej mamy zakładki: Przeglądaj zasoby, Dodaj zasoby, O nas i na końcu nasz profil. Po naciśnięciu na profil z naszym imieniem otworzy się menu:
- Mój profil
- Moje rezerwacje i zasoby
W kolejnym kroku będziemy mogli założyć/dodać do swojego profilu organizację/miejsce/instytucję, która chciałaby się dzielić zasobami. Dane widoczne są dla administratorów i osób zalogowanych, które dzielą się zasobami bądź chcą coś wypożyczyć.
-
Wybieramy zakładkę Mój profil.
Po kliknięciu zakładki widzimy panel edycji profilu:
- Dane osobowe (tu możemy dodać informacje o sobie, dodać zdjęcie, dane kontaktowe itp. – w każdej chwili możemy edytować zakładkę)
- Zmiana hasła
- Moje organizacje i instytucje
-
Jeśli chcemy dodać profil naszej instytucji/organizacji, wybieramy przycisk Dodaj organizację lub instytucję w zakładce Moje organizacje i instytucje. Uwaga – możemy dodać wiele organizacji na swoim profilu i zarządzać nimi po zalogowaniu się na stronę.
-
Przycisk Dodaj organizację lub instytucję przenosi nas do Kroku 1.
-
Po przejściu kolejnych kroków i założeniu profilu organizacji możemy wrócić do menu głównego i profilu z naszym imieniem – organizacja, którą dodaliśmy jest w zakładce. Teraz możemy obsługiwać konto prywatne i naszej organizacji/instytucji. Ponownie wybierając:
Konto osoby prywatnej
- Mój profil
- Moje rezerwacje i zasoby
Konto naszej organizacji/instytucji
- Profil
- Rezerwacje i zasoby
-
Na górze strony głównej mamy zakładki: Przeglądaj zasoby, Dodaj zasoby, O nas i na końcu nasz profil. Po naciśnięciu na profil z naszym imieniem otworzy się menu:
-
-
Wybieramy w menu głównym zakładkę z imieniem i zdjęciem, po jej rozwinięciu profil organizacji.
-
Na stronie wyświetli się nam panel edycji profilu organizacji. W każdej chwili możemy edytować 5 zakładek:
- Informacje podstawowe
- Dane kontaktowe
- Godziny pracy
- Osoby
- MAL – czyli przynależność miejsca do sieci Miejsc Aktywności Lokalnej
-
Po dokonaniu edycji klikamy przycisk Zapisz. Po naciśnięciu go, dane zostały zapisane.
- Czwarta zakładka - Osoby - daje nam możliwość wysłania zaproszenia do innych osób, które współtworzą z nami organizację, zastępują nas itp. Zaproszone przez Was osoby, po zarejestrowaniu się na stronę Spółdzielni Kultury, będą miały podpiętą już Waszą organizację do swojego profilu.
-
Wybieramy w menu głównym zakładkę z imieniem i zdjęciem, po jej rozwinięciu profil organizacji.
-
-
W menu wybieramy zakładkę z imieniem i zdjęciem profilowym. Znajdują się w niej nasze organizacje/instytucje.
- Mój profil
- Moje rezerwacje i zasoby
- Profil
- Rezerwacje i zasoby
-
Wybierając profil organizacji, możemy w każdej chwili edytować 5 zakładek:
- Informacje podstawowe
- Dane kontaktowe
- Godziny pracy
- Osoby
- MAL – czyli przynależność miejsca do sieci Miejsc Aktywności Lokalnej
-
Zakładka Osoby daje nam możliwość wysłania zaproszenia do innych osób, które współtworzą z nami organizację, zastępują nas itp. Zaproszone przez Was osoby, po zarejestrowaniu się na stronę Spółdzielni Kultury, będą miały podpiętą już Waszą organizację do swojego profilu.
-
W menu wybieramy zakładkę z imieniem i zdjęciem profilowym. Znajdują się w niej nasze organizacje/instytucje.
-
-
Zasoby dodajemy wybierając zakładkę Dodaj zasoby.
-
Możemy je dodawać z poziomu prywatnego (Jan Nowak) lub organizacji, którą mamy w panelu (w naszym przypadku Przykładowa nazwa organizacji/instytucji)
- Wybieramy jako kto chcemy dodać zasób, zaznaczając na liście kropką odpowiednie miejsce i przechodzimy do dodawania zasobu.
-
Przycisk Przejdź do dodawania zasobu przenosi nas do Kroku 1. – wyboru kategorii zasobu.
- Podążając za wskazówkami dodamy zasób, który po akceptacji administratora, będzie widoczny na stronie.
-
Zasoby dodajemy wybierając zakładkę Dodaj zasoby.
-
-
Poszukujesz siedzisk na piknik sąsiedzki? Wejdź w zakładkę Przeglądaj zasoby.
-
Wyszukiwarka ma kilka filtrów. Możesz szukać wpisując konkretny przedmiot w wyszukiwarkę lub wyszukać szukany zasób korzystając z rozwijanej listy kategorii. Możesz wyszukiwać zasoby w konkretnej dzielnicy lub zaznaczyć kilka dzielnic, które cię interesują.
-
Po wyszukiwanie zasobu, kliknij na interesujące Cię ogłoszenie – dzięki temu wyświetlą ci się szczegóły ogłoszenia razem z kontaktem do opiekunów danego zasobu.
-
Każdy z zalogowanych użytkowników może poprosić o zarezerwowanie zasobów. Rezerwacja wymaga akceptacji opiekuna zasobu i nie jest jednoznaczna z wypożyczeniem zasobu.
- Jeżeli nie widzisz potwierdzenia w swoich rezerwacjach, zadzwoń lub napisz wiadomość do opiekuna zasobu.
-
Poszukujesz siedzisk na piknik sąsiedzki? Wejdź w zakładkę Przeglądaj zasoby.
-
-
Dostałeś/aś maila, że ktoś jest zainteresowany rezerwacją Twojego zasobu?
-
Aby zobaczyć rezerwacje kliknij w mailu link Przejdź do rezerwacji lub wejdź w zakładkę Rezerwacje i zasoby w profilu prywatnym lub reprezentowanej instytucji/organizacji.
-
W panelu rezerwacji możesz zobaczyć wszystkie prośby o zarezerwowanie zasobów.
-
Po kliknięciu przycisku „Zobacz” możesz przeczytać treść nowych rezerwacji. Potwierdź rezerwację lub odrzuć prośbę o rezerwację zasobu.
-
Osoba, która chciała wypożyczyć zasób może zobaczyć status swoich rezerwacji w zakładce „Moje rezerwacje i zasoby”.
-
Dostałeś/aś maila, że ktoś jest zainteresowany rezerwacją Twojego zasobu?
-
-
Każdy z zalogowanych użytkowników może poprosić o zarezerwowanie zasobów. Rezerwacja wymaga akceptacji opiekuna zasobu i nie jest jednoznaczna z wypożyczeniem zasobu.
-
Wypełnij formularz rezerwacji, który ułatwi opiekunowi zasobu decyzję o wypożyczeniu Ci przedmiotu.
-
Opiekun danego zasobu dostanie maila z Twoją prośbą o rezerwację zasobu.
-
Status swojej rezerwacji możesz sprawdzić klikając w rozwijanym menu z imieniem i zdjęciem zakładkę: Moje rezerwacje i zasoby.
-
Jeżeli rezerwacja została rozpatrzona pozytywnie (status w trakcie wypożyczenia), wypożyczający powinien skontaktować się z opiekunem zasobu i umówić się na jego odbiór. Jeśli rezerwacja nie została zaakceptowana zachęcamy do bezpośredniego kontaktu mailowego/telefonicznego. Jako użytkownik zalogowany masz dostęp do danych opiekuna/opiekunki zasobów (mail, telefon).
- Zasoby oddajemy w ustalonym terminie i w stanie takim, w jakim je wypożyczyliśmy.
-
Każdy z zalogowanych użytkowników może poprosić o zarezerwowanie zasobów. Rezerwacja wymaga akceptacji opiekuna zasobu i nie jest jednoznaczna z wypożyczeniem zasobu.