Błąd

Ładowanie danych

Jak działa Spółdzielnia Kultury?

Planujesz działania lokalne?

W Spółdzielni Kultury możesz skorzystać bezpłatnie z zasobów warszawskich organizacji, instytucji oraz osób prywatnych. Dzielą się one dobrowolnie tym co mają, aby pomóc mieszkańcom i mieszkankom Warszawy działać lokalnie.

  • Znajdź

    Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź to, czego potrzebujesz, aby wspierać działania lokalne.

  • Zarezerwuj

    Zaloguj się i poproś o rezerwację. Ustal z opiekunem/-ką zasobu szczegóły wypożyczenia.

  • Korzystaj

    Użyj zasobu najlepiej jak potrafisz. Przestrzegaj regulaminu korzystania.

  • Zwróć

    Zwróć zasób w ustalonym terminie i w takim samym stanie w jakim go otrzymałeś/-aś.

Chcesz udostępnić zasoby?

W Spółdzielni Kultury organizacje, instytucje oraz osoby prywatne mogą podzielić się tym co mają, aby pomóc mieszkańcom i mieszkankom Warszawy w niekomercyjnych działaniach lokalnych.

  • Utwórz profil

    Chcesz czymś się podzielić? Zacznij od utworzenia własnego profilu i/lub organizacji, którą reprezentujesz.

  • Dodawaj zasoby

    Dodaj zasoby, którymi chcesz się podzielić. Po zatwierdzeniu przez administratora, zobaczysz je na profilu.

  • Zatwierdzaj prośby

    Śledź listę oczekujących wypożyczeń. Zatwierdzaj prośby o wypożyczenia i dziel się zasobami.

  • Przeglądaj historię

    Sprawdzaj dodane zasoby i przeglądaj historię wypożyczeń.

Najczęściej zadawane pytanie (FAQ)

  • Tak, żeby podzielić się zasobami, musisz posiadać konto. Utworzenie go zajmie Ci kilka minut.
  • Tak, umożliwi Ci to podgląd danych kontaktowych użytkowników, którzy dzielą się zasobami.
  • W najbliższym czasie, odezwie się do Ciebie osoba z Zespołu Wzmacniania Wspólnoty Lokalnej Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy. Przybliży Ci działanie sieci, opowie o tym jak stać się Miejscem Aktywności Lokalnej.
  • Spółdzielnia działa w oparciu o zaufanie i współpracę. Zachęcamy jednak do podpisania porozumienia (plik PDF) z osobą pożyczającą. Wzór porozumienia dostępny jest na naszej stronie.
    1. Wybierz zakładkę Zarejestruj się w menu na stronie głównej Spółdzielni Kultury. Zrzut ekranu z zaznaczoną pozycją Zarejestruj się w menu głównym
    2. Rejestrujemy się na stronie Spółdzielnia Kultury, wypełniając formularz.

      Zawsze na początku rejestrujemy się jako osoba prywatna i wpisujemy dane:

      • imię, nazwisko
      • adres e-mail
      • telefon
      • hasło

      Po założeniu konta będziemy mogli założyć/dodać do swojego profilu organizację/miejsce/instytucję, która chciałaby się dzielić zasobami.

      Dane widoczne są dla administratorów i osób zalogowanych, które dzielą się zasobami bądź chcą coś wypożyczyć.

      Zrzut ekranu z oknem modalnym z formularzem rejestracji
    3. Po naciśnięciu przycisku DALEJ pojawi się ekran z wprowadzonymi danymi. Po ich sprawdzeniu naciskamy przycisk UTWÓRZ KONTO. Jeżeli chcemy poprawić wprowadzone dane klikamy przycisk WRÓĆ. Ponownie pojawia się formularz z kroku 2. Poprawiamy wprowadzone dane i akceptujemy je klikając przycisk DALEJ. Zrzut ekranu z oknem modalnym z potwierdzeniem wprowadzonych danych w formularzu rejestracji
    4. Na wskazany adres mailowy wysłany zostanie link aktywacyjny. Zrzut ekranu z oknem modalnym z komunikatem o wysłaniu linku aktywacyjnego
    5. Po aktywowaniu linku logujemy się na stronie. Zrzut ekranu z zaznaczoną pozycją Zaloguj się w menu głównym Zrzut ekranu okna modalnego z formularzem logowania
    1. Na górze strony głównej mamy zakładki: Przeglądaj zasoby, Dodaj zasoby, O nas i na końcu nasz profil. Po naciśnięciu na profil z naszym imieniem otworzy się menu:
      • Mój profil
      • Moje rezerwacje i zasoby

      W kolejnym kroku będziemy mogli założyć/dodać do swojego profilu organizację/miejsce/instytucję, która chciałaby się dzielić zasobami. Dane widoczne są dla administratorów i osób zalogowanych, które dzielą się zasobami bądź chcą coś wypożyczyć.

      Zrzut ekranu użytkownika zalogowanego z zaznaczoną pozycją profilu użytkownika menu głównym
    2. Wybieramy zakładkę Mój profil. Zrzut ekranu zalogowanego użytkownika z zaznaczonym rozwiniętym menu użytkownika i pozycją Mój profil Po kliknięciu zakładki widzimy panel edycji profilu:
      • Dane osobowe (tu możemy dodać informacje o sobie, dodać zdjęcie, dane kontaktowe itp. – w każdej chwili możemy edytować zakładkę)
      • Zmiana hasła
      • Moje organizacje i instytucje
      Zrzut ekranu strony Mój profil z zaznaczoną zakładką Dane osobowe
    3. Jeśli chcemy dodać profil naszej instytucji/organizacji, wybieramy przycisk Dodaj organizację lub instytucję w zakładce Moje organizacje i instytucje. Uwaga – możemy dodać wiele organizacji na swoim profilu i zarządzać nimi po zalogowaniu się na stronę. Zrzut ekranu strony Mój profil z zaznaczoną zakładką Moje organizacje i instytucje z informacją o braku organizacji lub instytucji i przyciskiem umożliwiającym dodanie organizacji lub instytucji
    4. Przycisk Dodaj organizację lub instytucję przenosi nas do Kroku 1. Zrzut ekranu pierwszego kroku formularza dodawania nowej organizacji lub instytucji
    5. Po przejściu kolejnych kroków i założeniu profilu organizacji możemy wrócić do menu głównego i profilu z naszym imieniem – organizacja, którą dodaliśmy jest w zakładce. Teraz możemy obsługiwać konto prywatne i naszej organizacji/instytucji. Ponownie wybierając:

      Konto osoby prywatnej

      • Mój profil
      • Moje rezerwacje i zasoby
      lub

      Konto naszej organizacji/instytucji

      • Profil
      • Rezerwacje i zasoby
      Zrzut ekranu z rozwiniętym menu użytkownika i zaznaczonymi pozycjami dla nowo dodanej organizacji lub instytucji
    1. Wybieramy w menu głównym zakładkę z imieniem i zdjęciem, po jej rozwinięciu profil organizacji. Zrzut ekranu z rozwiniętym menu użytkownika i zaznaczoną pozycją Profil dla organizacji lub instytucji
    2. Na stronie wyświetli się nam panel edycji profilu organizacji. W każdej chwili możemy edytować 5 zakładek:
      • Informacje podstawowe
      • Dane kontaktowe
      • Godziny pracy
      • Osoby
      • MAL – czyli przynależność miejsca do sieci Miejsc Aktywności Lokalnej
      Zrzut ekranu strony profilowej instytucji/organizacji z rozwiniętą zakładką Informacje podstawowe
    3. Po dokonaniu edycji klikamy przycisk Zapisz. Po naciśnięciu go, dane zostały zapisane. Zrzut ekranu strony profilowej instytucji/organizacji z rozwiniętą zakładką Informacje podstawowe z komunikatem sukcesu po zapisie wprowadzonych danych
    4. Czwarta zakładka - Osoby - daje nam możliwość wysłania zaproszenia do innych osób, które współtworzą z nami organizację, zastępują nas itp. Zaproszone przez Was osoby, po zarejestrowaniu się na stronę Spółdzielni Kultury, będą miały podpiętą już Waszą organizację do swojego profilu.
    1. W menu wybieramy zakładkę z imieniem i zdjęciem profilowym. Znajdują się w niej nasze organizacje/instytucje.
      • Mój profil
      • Moje rezerwacje i zasoby
      Konto naszej organizacji/instytucji
      • Profil
      • Rezerwacje i zasoby
      Zrzut ekranu z rozwiniętym menu użytkownika i zaznaczoną pozycją Profil dla organizacji lub instytucji
    2. Wybierając profil organizacji, możemy w każdej chwili edytować 5 zakładek:
      • Informacje podstawowe
      • Dane kontaktowe
      • Godziny pracy
      • Osoby
      • MAL – czyli przynależność miejsca do sieci Miejsc Aktywności Lokalnej
    3. Zakładka Osoby daje nam możliwość wysłania zaproszenia do innych osób, które współtworzą z nami organizację, zastępują nas itp. Zaproszone przez Was osoby, po zarejestrowaniu się na stronę Spółdzielni Kultury, będą miały podpiętą już Waszą organizację do swojego profilu. Zrzut ekranu strony profilowej instytucji/organizacji z rozwiniętą zakładką Osoby oraz zaznaczonym komunikatem o konieczności wpisania adresu e-mail zapraszanej osoby
    1. Zasoby dodajemy wybierając zakładkę Dodaj zasoby. Zrzut ekranu z zaznaczoną pozycją Dodaj zasoby w menu głównym
    2. Możemy je dodawać z poziomu prywatnego (Jan Nowak) lub organizacji, którą mamy w panelu (w naszym przypadku Przykładowa nazwa organizacji/instytucji) Zrzut ekranu okna modalnego Wybierz jako kto chcesz dodać zasób
    3. Wybieramy jako kto chcemy dodać zasób, zaznaczając na liście kropką odpowiednie miejsce i przechodzimy do dodawania zasobu.
    4. Przycisk Przejdź do dodawania zasobu przenosi nas do Kroku 1. – wyboru kategorii zasobu. Zrzut ekranu pierwszego kroku formularza dodawania nowego zasobu
    5. Podążając za wskazówkami dodamy zasób, który po akceptacji administratora, będzie widoczny na stronie.
    1. Poszukujesz siedzisk na piknik sąsiedzki? Wejdź w zakładkę Przeglądaj zasoby. Zrzut ekranu z zaznaczoną pozycją Przeglądaj zasoby w menu głównym
    2. Wyszukiwarka ma kilka filtrów. Możesz szukać wpisując konkretny przedmiot w wyszukiwarkę lub wyszukać szukany zasób korzystając z rozwijanej listy kategorii. Możesz wyszukiwać zasoby w konkretnej dzielnicy lub zaznaczyć kilka dzielnic, które cię interesują. Zrzut ekranu strony z rozwiniętym formularzem wyszukiwania zasobów
    3. Po wyszukiwanie zasobu, kliknij na interesujące Cię ogłoszenie – dzięki temu wyświetlą ci się szczegóły ogłoszenia razem z kontaktem do opiekunów danego zasobu. Zrzut ekranu z listą znalezionych zasobów
    4. Każdy z zalogowanych użytkowników może poprosić o zarezerwowanie zasobów. Rezerwacja wymaga akceptacji opiekuna zasobu i nie jest jednoznaczna z wypożyczeniem zasobu. Zrzut ekranu z przykładowym opisem zasobu
    5. Jeżeli nie widzisz potwierdzenia w swoich rezerwacjach, zadzwoń lub napisz wiadomość do opiekuna zasobu.
    1. Dostałeś/aś maila, że ktoś jest zainteresowany rezerwacją Twojego zasobu? Zrzut ekranu e-mail z prośbą o rezerwację zasobu i zaznaczonym linkiem Przejdź do rezerwacji
    2. Aby zobaczyć rezerwacje kliknij w mailu link Przejdź do rezerwacji lub wejdź w zakładkę Rezerwacje i zasoby w profilu prywatnym lub reprezentowanej instytucji/organizacji. Zrzut ekranu z rozwiniętym menu użytkownika i zaznaczoną pozycją Moje rezerwacje i zasoby (jako osoba prywatna) Zrzut ekranu z rozwiniętym menu użytkownika i zaznaczoną pozycją Rezerwacje i zasoby (jako członek organizacji lub instytucji)
    3. W panelu rezerwacji możesz zobaczyć wszystkie prośby o zarezerwowanie zasobów. Zrzut ekranu strony Rezerwacje z rozwiniętą zakładką Rezerwacje. W zakładce widać pytanie o rezerwację o statusie Oczekująca
    4. Po kliknięciu przycisku „Zobacz” możesz przeczytać treść nowych rezerwacji. Potwierdź rezerwację lub odrzuć prośbę o rezerwację zasobu. Zrzut ekranu okna modalnego Pytanie o rezerwację z możliwością zobaczenia treści rezerwacji i odrzucenia prośby lub potwierdzenia rezerwacji
    5. Osoba, która chciała wypożyczyć zasób może zobaczyć status swoich rezerwacji w zakładce „Moje rezerwacje i zasoby”. Zrzut ekranu strony Rezerwacje z rozwiniętą zakładką Rezerwacje. W zakładce widać rezerwację o statusie Zatwierdzona
    1. Każdy z zalogowanych użytkowników może poprosić o zarezerwowanie zasobów. Rezerwacja wymaga akceptacji opiekuna zasobu i nie jest jednoznaczna z wypożyczeniem zasobu. Zrzut ekranu z przykładowym zasobem oraz zaznaczonym przyciskiem Zapytaj o rezerwację
    2. Wypełnij formularz rezerwacji, który ułatwi opiekunowi zasobu decyzję o wypożyczeniu Ci przedmiotu. Zrzut ekranu okna modalnego z formularzem prośby o rezerwację
    3. Opiekun danego zasobu dostanie maila z Twoją prośbą o rezerwację zasobu. Zrzut ekranu z e-mailem z prośbą o rezerwację zasobu
    4. Status swojej rezerwacji możesz sprawdzić klikając w rozwijanym menu z imieniem i zdjęciem zakładkę: Moje rezerwacje i zasoby. Zrzut ekranu z rozwiniętym menu użytkownika i zaznaczoną pozycją Moje rezerwacje i zasoby
    5. Jeżeli rezerwacja została rozpatrzona pozytywnie (status w trakcie wypożyczenia), wypożyczający powinien skontaktować się z opiekunem zasobu i umówić się na jego odbiór. Jeśli rezerwacja nie została zaakceptowana zachęcamy do bezpośredniego kontaktu mailowego/telefonicznego. Jako użytkownik zalogowany masz dostęp do danych opiekuna/opiekunki zasobów (mail, telefon). Zrzut ekranu strony Moje rezerwacje z rozwinięta zakładką Zarezerwowane przeze mnie i kontaktem do opiekuna zasobu oraz statusem wypożyczenia dla przykładowego zasobu
    6. Zasoby oddajemy w ustalonym terminie i w stanie takim, w jakim je wypożyczyliśmy.