Loading...

Jak działa Spółdzielnia Kultury?

Planujesz działania lokalne?

W Spółdzielni Kultury możesz skorzystać bezpłatnie z zasobów warszawskich organizacji, instytucji oraz osób prywatnych. Dzielą się one dobrowolnie tym co mają, aby pomóc mieszkańcom i mieszkankom Warszawy działać lokalnie.

Ikona akcji - Znajdź

Znajdź

Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź to, czego potrzebujesz, aby wspierać działania lokalne.

Ikona akcji - Zarezerwuj

Zarezerwuj

Zaloguj się i poproś o rezerwację. Ustal z opiekunem/-ką zasobu szczegóły wypożyczenia.

Ikona akcji - Korzystaj

Korzystaj

Użyj zasobu najlepiej jak potrafisz. Przestrzegaj regulaminu korzystania.

Ikona akcji - Zwróć

Zwróć

Zwróć zasób w ustalonym terminie i w takim samym stanie w jakim go otrzymałeś/-aś.

Chcesz udostępnić zasoby?

W Spółdzielni Kultury organizacje, instytucje oraz osoby prywatne mogą podzielić się tym co mają, aby pomóc mieszkańcom i mieszkankom Warszawy w niekomercyjnych działaniach lokalnych.

Ikona akcji - Utwórz profil

Utwórz profil

Chcesz czymś się podzielić? Zacznij od utworzenia własnego profilu i/lub organizacji, którą reprezentujesz.

Ikona akcji - Dodawaj zasoby

Dodawaj zasoby

Dodaj zasoby, którymi chcesz się podzielić. Po zatwierdzeniu przez administratora, zobaczysz je na profilu.

Ikona akcji - Zatwierdzaj prośby

Zatwierdzaj prośby

Śledź listę oczekujących wypożyczeń. Zatwierdzaj prośby o wypożyczenia i dziel się zasobami.

Ikona akcji - Przeglądaj historię

Przeglądaj historię

Sprawdzaj dodane zasoby i przeglądaj historię wypożyczeń.

Najczęściej zadawane pytanie (FAQ)

Czy muszę zakładać konto, żeby podzielić się zasobami?

Tak, żeby podzielić się zasobami, musisz posiadać konto. Utworzenie go zajmie Ci kilka minut.

Czy muszę zakładać konto, jeśli chcę coś pożyczyć?

Tak, umożliwi Ci to podgląd danych kontaktowych użytkowników, którzy dzielą się zasobami.

Przy rejestracji zaznaczyłem/-am, że jestem zainteresowany/-a dołączeniem do sieci Miejsc Aktywności Lokalnej, co dalej?

W najbliższym czasie, odezwie się do Ciebie osoba z Zespołu Wzmacniania Wspólnoty Lokalnej Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy. Przybliży Ci działanie sieci, opowie o tym jak stać się Miejscem Aktywności Lokalnej.

Co jeśli ktoś nie odda lub zepsuje pożyczoną rzecz?

Spółdzielnia działa w oparciu o zaufanie i współpracę. Zachęcamy jednak do podpisania porozumienia z osobą pożyczającą. Wzór porozumienia dostępny jest na naszej stronie.

Jak zarejestrować się i założyć konto na stronie Spółdzielni Kultury?

  1. Rejestrujemy się na stronie Spółdzielnia Kultury www.spoldzielniakulury.waw.pl.
    Zawsze na początku rejestrujemy się jako osoba prywatna i wpisujemy dane:
    • imię, nazwisko
    • adres e-mail
    • telefon
    • hasło
    W kolejnym kroku będziemy mogli założyć/dodać do swojego profilu organizację/miejsce/instytucję, która chciałaby się dzielić zasobami. Dane widoczne są dla administratorów i osób zalogowanych, które dzielą się zasobami bądź chcą coś wypożyczyć. Rejestracja Faq
  2. Po naciśnięciu pomarańczowego przycisku UTWÓRZ KONTO, na wskazany adres mailowy wysłany zostanie link aktywacyjny. Rejestracja Faq
  3. Po aktywowaniu linku logujemy się na stronie. Rejestracja Faq

Jak założyć konto instytucji lub organizacji?

  1. Na górze strony głównej mamy zakładki: Przeglądaj zasoby, Dodaj zasoby, O nas i na końcu nasz profil. Po naciśnięciu na profil z naszym imieniem widzimy menu:
    • Mój profil
    • Moje rezerwacje i zasoby
    W kolejnym kroku będziemy mogli założyć/dodać do swojego profilu organizację/miejsce/instytucję, która chciałaby się dzielić zasobami. Dane widoczne są dla administratorów i osób zalogowanych, które dzielą się zasobami bądź chcą coś wypożyczyć. Rejestracja Faq
  2. Wybierając zakładkę Mój profil, mamy:
    • Dane osobowe (tu możemy dodać informacje o sobie, dodać zdjęcie, dane kontaktowe itp. – w każdej chwili możemy edytować zakładkę)
    • Zmiana hasła
    • Moje organizacje i instytucje
    Rejestracja Faq
  3. Wybierając Moje organizacje i instytucje widzimy poniższą informację. Jeśli chcemy dodać profil naszej instytucji/organizacji, wybieramy przycisk Dodaj profil. Uwaga – możemy dodać wiele organizacji na swoim profilu i zarządzać nimi po zalogowaniu się na stronę. Rejestracja Faq
  4. Przycisk Dodaj profil przenosi nas do Kroku 1. Rejestracja Faq
  5. Po przejściu kolejnych kroków i założeniu profilu organizacji możemy wrócić do menu głównego i profilu z naszym imieniem – po rozwinięciu go – widzimy, że organizacja, którą dodaliśmy jest w zakładce. Teraz możemy obsługiwać konto prywatne i naszej organizacji/instytucji. Ponownie wybierając:
    Konto osoby prywatnej
    • Mój profil
    • Moje rezerwacje i zasoby
    lub
    Konto naszej organizacji/instytucji
    • Profil
    • Rezerwacje i zasoby
    Rejestracja Faq

Jak edytować profil organizacji/instytucji?

  1. Wybieramy w menu głównym zakładkę z imieniem i zdjęciem, po jej rozwinięciu profil organizacji. Rejestracja Faq
  2. Na stronie wyświetli się nam panel edycji profilu organizacji. W każdej chwili możemy edytować 5 zakładek:
    • Informacje podstawowe
    • Dane kontaktowe
    • Godziny pracy
    • Osoby
    • MAL – czyli przynależność miejsca do sieci Miejsc Aktywności Lokalnej
    Rejestracja Faq
  3. Po dokonaniu edycji klikamy pomarańczowy guzik zapisz. Po naciśnięciu go, dane zostały zapisane.
  4. Czwarta zakładka - Osoby - daje nam możliwość wysłania zaproszenia do innych osób, które współtworzą z nami organizację, zastępują nas itp. Zaproszone przez Was osoby, po zarejestrowaniu się na stronę Spółdzielni Kultury, będą miały podpiętą już Waszą organizację do swojego profilu. Rejestracja Faq

Jak dodać nowe osoby zarządzające organizacją/instytucją, do której należę?

  1. W pasku narzędzi wybieramy zakładkę z imieniem i zdjęciem profilowym. Po jej rozwinięciu widzimy nasze organizacje/instytucje w menu.
    • Mój profil
    • Moje rezerwacje i zasoby
    Rejestracja Faq
  2. Wybierając profil organizacji, możemy w każdej chwili edytować 5 zakładek:
    • Informacje podstawowe
    • Dane kontaktowe
    • Godziny pracy
    • Osoby
    • MAL – czyli przynależność miejsca do sieci Miejsc Aktywności Lokalnej
    Rejestracja Faq
  3. Zakładka Osoby daje nam możliwość wysłania zaproszenia do innych osób, które współtworzą z nami organizację, zastępują nas itp. Zaproszone przez Was osoby, po zarejestrowaniu się na stronę Spółdzielni Kultury, będą miały podpiętą już Waszą organizację do swojego profilu. Rejestracja Faq

Jak dodać zasoby na stronie Spółdzielnia Kultury?

  1. Zasoby dodajemy wybierając zakładkę Dodaj zasoby. Rejestracja Faq
  2. Możemy je dodawać z poziomu prywatnego (Jan Kowalski) lub organizacji, którą mamy w panelu (w naszym przypadku Testowa Organizacja)
  3. Wybieramy jako kto chcemy dodać zasób, zaznaczając na liście pomarańczową kropką odpowiednie miejsce i przechodzimy do dodawania zasobu. Rejestracja Faq
  4. Zakładka Osoby daje nam możliwość wysłania zaproszenia do innych osób, które współtworzą z nami organizację, zastępują nas itp. Zaproszone przez Was osoby, po zarejestrowaniu się na stronę Spółdzielni Kultury, będą miały podpiętą już Waszą organizację do swojego profilu. Rejestracja Faq
  5. Przycisk Przejdź do dodawania zasobu przenosi nas do Kroku 1. – wyboru kategorii zasobu.
  6. Podążając za wskazówkami dodamy zasób, który po akceptacji administratora, będzie widoczny na stronie.

Jak szukać zasobów na stronie Spółdzielni Kultury?

  1. Poszukujesz siedzisk na piknik sąsiedzki? Wejdź na zakładkę Przeglądaj zasoby. Rejestracja Faq
  2. Wyszukiwarka ma kilka filtrów. Możesz szukać wpisując konkretny przedmiot w wyszukiwarkę lub wyszukać szukany zasób korzystając z rozwijanej listy kategorii. Możesz wyszukiwać zasoby w konkretnej dzielnicy lub zaznaczyć kilka dzielnic, które cię interesują. Rejestracja Faq
  3. Po wyszukiwanie zasobu, kliknij na interesujące Cię ogłoszenie – dzięki temu wyświetlą ci się szczegóły ogłoszenia razem z kontaktem do opiekunów danego zasobu. Rejestracja Faq
  4. Każdy z zalogowanych użytkowników może poprosić o zarezerwowanie zasobów. Rezerwacja wymaga akceptacji opiekuna zasobu i nie jest jednoznaczna z wypożyczeniem zasobu. Rejestracja Faq
  5. Jeżeli nie widzisz potwierdzenia w swoich rezerwacjach, zadzwoń lub napisz wiadomość do opiekuna zasobu.

Jak udostępniać zasoby innym - moje rezerwacje – co to znaczy?

  1. Dostałeś/aś maila, że ktoś jest zainteresowany rezerwacją Twojego zasobu? Aby zobaczyć rezerwacje kliknij w mailu pomarańczowy napis Przejdź do rezerwacji lub wejdź w zakładkę Rezerwacje i zasoby w profilu prywatnym lub reprezentowanej instytucji/organizacji. Rejestracja Faq
  2. W panelu rezerwacji możesz zobaczyć wszystkie prośby o zarezerwowanie zasobów. Rejestracja Faq
  3. Po kliknięciu guzika „zobacz” możesz przeczytać treść nowych rezerwacji. Potwierdź rezerwację lub odrzuć prośbę o rezerwację zasobu. Rejestracja Faq
  4. Osoba, która chciała wypożyczyć zasób może zobaczyć status swoich rezerwacji w zakładce „Moje rezerwacje i zasoby”. Rejestracja Faq

Jak rezerwować zasoby, które chcę wypożyczyć?

  1. Każdy z zalogowanych użytkowników może poprosić o zarezerwowanie zasobów. Rezerwacja wymaga akceptacji opiekuna zasobu i nie jest jednoznaczna z wypożyczeniem zasobu. Rejestracja Faq
  2. Wypełnij formularz rezerwacji, który ułatwi opiekunowi zasobu decyzję o wypożyczeniu Ci przedmiotu. Rejestracja Faq
  3. Opiekun danego zasobu dostanie maila z Twoją prośbą o rezerwację zasobu. Rejestracja Faq
  4. Status swojej rezerwacji możesz sprawdzić klikając w rozwijanym menu z imieniem i zdjęciem zakładkę: Moje rezerwacje i zasoby. Rejestracja Faq
  5. Jeżeli rezerwacja została rozpatrzona pozytywnie (status w trakcie wypożyczenia), wypożyczający powinien skontaktować się z opiekunem zasobu i umówić się na jego odbiór. Jeśli rezerwacja nie została zaakceptowana zachęcamy do bezpośredniego kontaktu mailowego/telefonicznego. Jako użytkownik zalogowany masz dostęp do danych opiekuna/opiekunki zasobów (mail, telefon). Rejestracja Faq
  6. Zasoby oddajemy w ustalonym terminie i w stanie takim, w jakim je wypożyczyliśmy.